A belső visszaélés-bejelentési rendszer Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata és az irányítása vagy felügyelete alatt álló költségvetési szervek, mint foglalkoztatók által megvalósítandó olyan intézkedések összessége, amelyek mind a foglalkoztatottakat, mind a munkavégzéssel kapcsolatos tevékenység során a foglalkoztatókkal kapcsolatba kerülő személyeket ösztönzi a foglalkoztatókat, foglalkoztatói minőségükben végzett tevékenységével, működésével összefüggésben észlelt érdeksérelmek, jogsértések feltárásában, megelőzésében és kezelésében, továbbá biztosítja a bejelentések tartós és visszakereshető formában történő rögzítését.

Eger MJV Önkormányzata és intézményeinél 2025. január 1-vel történt meg ennek az új jogintézménynek a bevezetése, a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény (Panasztv.), illetve az uniós jog megsértését bejelentő személyek védelméről szóló, 2019. október 23-i (EU) 2019/1937 európai parlamenti és tanácsi irányelv rendelkezéseinek megfelelően.

A rendszer működtetésének részletes szabályait Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének és Eger Megyei Jogú Város Jegyzőjének a belső visszaélés-bejelentési rendszerről szóló 5/2024. (XII. 13.) számú közös utasítása tartalmazza.

A belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetőjének elérhetőségei

E-mail-címe:

visszaelesbejelentes@ph.eger.hu

Postai címe:

Eger MJV Polgármesteri Hivatala
3300 Eger, Dobó István tér 2.
„VISSZAÉLÉS-BEJELENTÉS”

Általános tájékoztatás

– Tájékoztató a belső visszaélés-bejelentési rendszerről

– Adatkezelési tájékoztató és folyamatleírás

A belső visszaélés-bejelentési rendszerre vonatkozó jogszabályok

– 2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról (Panasztv.)

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Polgármesterének és Eger Megyei Jogú Város Jegyzőjének 5/2024. (XII. 13.) számú közös utasítása a belső visszaélés-bejelentési rendszerről